Wednesday 7 February 2018

संस्कृत संभाषण

ओ३म् 

उपमन्युः - भवती संस्कृतं पाठयति ।
          = आप संस्कृत पढ़ाती हैं ।

          - अतः भवती मम भगिनी।
         = अतः आप  मेरी बहन हैं 

गार्गी - सुष्ठुः भ्रातः ! 

         - भवान् किं करोति ? 
         = आप क्या करते हैं ? 

उपमन्युः - अहं चिकित्सकः  अस्मि। 
         = मैं चिकित्सक  हूँ। 

गार्गी - उत्तमम् । तथापि संस्कृतं जानाति। 
        = फिर भी संस्कृत जानते हो ।

उपमन्युः - आम् , अहं प्रतिदिनं संस्कृताभ्यासं करोमि। 
        = हाँ , मैं प्रतिदिन संस्कृत अभ्यास करता हूँ । 

          - मम भार्या अपि संस्कृते वदति। 
        = मेरी पत्नी भी संस्कृत में बोलती है। 

       - मम पुत्रः अपि संस्कृते वदति। 
       = मेरा बेटा भी संस्कृत में बोलता है। 

      - मम पुत्री अपि संस्कृते वदति। 
     = मेरी बेटी भी संस्कृत में बोलती है ।

गार्गी -  भवतः गृहं संस्कृत गृहम् अस्ति। 
       = आपका घर संस्कृत घर है। 

उपमन्युः - आम् 
        = हाँ

No comments:

Post a Comment